بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- با الهام-از فرمایشات حضرت ایت الله العظمی مرحوم محسنی رحمت الله علیه- درباره حضرت موسی علیه السلام- مدین همان شهر مدائنا است که درمرز اردن وعربستان دراردن است وازان راه به شام میرفتند- ایشان درست میفرمیاد نبایدحضرت موسی علیه السلام به مصر باز میگشت زیرا قانونمصر اینبود هرکس یکقبطی را بکشد ولو دردفاع از خودباشد کشته میشود- وایشان دلیل باز گشت را فرمودند من نمیدانم- ولی من درکتابی خواندم که حضرت شعیب دستور دادند وفرمودندمبارک است یعنی برکت- عرب به سینه شتر وپستان شتر میگفت برک یعنی نعمت سعادت اور زیرا شیر شتر بسیارگران بود وکله مبارک از این ریشه گرفته شده است- مبارک است یعنی برکت وسعادت دارد—ایشان به سمت مصر کرد از اهلبیت ایشان فقط اهلبیت مطرح شده است ومشخص است زیرانقشی خاص نداشتند حال مهم نیست چرا حضرت موسی علیه السلام برای اتش رفت حال همسر مبارک ایشان جناب صفورا زایمان داشتند وغیره یا هوا سرد بودویا شعله میخواستند راه پیدا کنند چون ان زمان شام دراخیتارمصربود وایشان برای انکه شناخته نشوداز بیراه میفتند و طبق نقشهای داشتند میبایست منطقه را بشناسند- غیره- به سمت اتشی رفتن که درحقیقت درخت درحال سوختن بود ولی اثری از سوختن نبود حضرت ایت اللهالعظمی محسنی – رحمت الله بدرستی میفرمیاد- حضرت موسی بفکرفرورفت این کارشیطان است ویاخدا وچون بینسحر وکارجن ومعجزه فرق رابخوبیمیشناخت متوجه شد که کارخداوندمنان است ونداهم امد که من خداوندقهارهستم ولی خداوندمنان فرومودندسبحان الل هیچگونه جناب موسی علیه السلام فکر نادرست نکین که خداوندمنان ماننندانسان صحبت میکند دهان ندارد خلق صدا میکند حقیر معتقدهستم بیشتراز ان هم است –که به من توکل کن وشک پیدا نکن زیراقبلا حضرت موسی علیه السلام درجریان بتاحضرخضر علیه السلام مداوم شک پیدا میکند وخداوندمنان فرمودن ضرر ی به شما نمیرسد ولی انها فرعون وسپاه اش نابود میشوند یکخطر درزمان امام الزمان علیه السلام که تعدادی خاص کشته میشوند وان احمق ها تصور میکنند این افرادا به این انداز نباید کشته شوند ومیگویند که ایشان امام معصوم نیست همین مشکل راهم حضرت علی علیه السلام داشت- من وتو مبارک هستیم یعنی هدف ما برکت وخیر وسعادت رساندن است- ولی احمق ها نمیخواهندبلکه در راه خیرکارشکنی میکند وحتی افرادخیررا میکشند انسان به هربرکت درهرموردی برسد اساسش کمک الهی است درست که انسان خواست دارد وسعی دارد ولی هموار کردن کارالهی است چه بساشیطان انسان رامنصرف کند ویا خواستهاش را نتواند حتی باسعی بدست اورد- ونکته اخر بعضی از پیامبر ان به سمت خطر رفتند ولی به برکت رسیدند